Nie możesz schudnąć? Wypróbuj te sposoby!

zdrowy tryb życia

Nie ma nic gorszego, jeżeli pomimo stosowania wielu diet waga ani drgnie, lub zamiast spadać, rośnie. Różnorakie diety dostępne w Internecie nie działają, a jak już uda się schudnąć, w niedługim czasie waga wzrasta do poziomu wyższego, niż przed dietą. Jak więc schudnąć? To proste – zmień tryb życia!

Liczenie kalorii, czy to ma sens?

Dieta 1000 kcal, 1200 kcal, 1500 kcal… Każdy kto chce schudnąć zna je bardzo dobrze. Problem w tym, że chociaż mogą dać szybki efekt w postaci spadku kilogramów, to efekt ten będzie utrzymywać się bardzo krótko. Diety tak drastyczne jak 1000 kcal są niebezpieczne dla zdrowia. Są ona na krytycznej granicy tego, ile organizm powinien dziennie zażyć, aby wszystkie organy mogły sprawnie funkcjonować. Będąc na diecie o niskiej ilości kalorii nie dostarcza się wszystkich niezbędnych minerałów i witamin, skutkiem czego jest psucie się zębów, gorsza kondycja skóry, osłabienie koncentracji.

Dlaczego więc diety te są tak popularne? Ponieważ dają szybki rezultat, ora zna większości portali dietetycznych jest napisane, że aby schudnąć, należy spożywać o 200 – 300 kalorii mniej, niż się potrzebuje. Dlaczego jest to błędne myślenie? Ponieważ kalorie kaloriom nie są równe. 300 kalorii to jeden batonik lub pełen obiad złożony z warzyw i orzechów. Trudno tez obliczyć dokładnie, ile dany posiłek ma kalorii. Może się wiec okazać, że pomimo obliczenia zjadło się 1800 kac, a tak naprawdę było to 2000 kcal lub 1400 kcal.

Jeżeli organizm przed pewien czas jest poddawany takiej diecie, to po jej wyjściu będzie obawiał się ponownej głodówki, dlatego będzie ratować się magazynują tłuszcze, co spowoduje efekt jojo.

Jedz normalnie, ale uważaj

Najlepsza dieta, to zdrowa dieta. Uważaj na to co jesz. Całkowicie wyeliminuj słodycze z diety i białe pieczywo. Nie pij słodkich soków, a herbatę słodź zdrowym zamiennikiem cukru, np. erytrytolem (nie ma on efektu przeczyszczenia jak xylitol).

Jedź posiłek co trzy godziny, ale nic się nie stanie, jeżeli godziny te nie będą takie dokładne. Chodzi o to, aby nie podjadać. Ostatni posiłek powinien być lekki (np. serek z rzodkiewką), na trzy godziny przed snem. Jeżeli idziesz  spać o 1 rano, zjedz o 22.

Przyśpiesz swój metabolizmjabłko

Gdy wstaniesz, wypij nadczo szklankę wody z sokiem z cytryny. Bardzo pomaga to w schudnięciu. Im więcej ruchu, tym lepiej. Biegaj więc zawsze, kiedy możesz, najlepiej przynajmniej godzinę rano lub wieczorem. Bieganie rano jest skuteczniejsze, ale pod warunkiem, że zjesz coś przed nim, np. pół banana. Nigdy nie biegaj nadczo, bo zasłabniesz, a organizm będzie czerpał energię z mięśni, a nie z tłuszczu! Po porannym bieganiu zjedz pełnoprawny posiłek. Bieganie skutecznie przyśpiesz ametabolizm, dzięki któremu kilogramy uciekają szybciej.

Latem jeżdzij rowerem do pracy, zostawiając samochód pod domem. Jazda rowerem jest przyjemna, pozwala pooddychać świeżym powietrzem w drodze do pracy i przede wszystkim spala kalorie.

Również basen to świetny pomysł na zrzucenie zbędnych kilogramów. Pływając angażuje się wszystkie mieście.