5 kroków do zdrowego trybu życia

witalność zdrowe jedzenie

Zdrowy tryb życia to cel, do którego dąży coraz więcej osób. Jeżeli jesteś jedną z nich, sprawdź, czy stosujesz się do pięciu zasad, które pomogą Ci zwiększyć odporność organizmu oraz poprawić sylwetkę. Zdrowe jedzenie to nie wszystko – zobacz, czego jeszcze potrzebujesz, by zadbać o dobrą formę

1. Zastąp gotowe dania warzywami

Jeśli chcesz prowadzić zdrowy tryb życia, w pierwszej kolejności usuń ze swojego jadłospisu fast foody i wysoko przetworzoną żywność. Zamiast kupować mrożoną lazanię czy pizzę, wybierz warzywa gotowane na parze lub pyszną sałatkę. Zdrowe jedzenie to jednak nie tylko jarzyny, ale również m.in. ekologiczne twarogi, orzechy, miód oraz nasiona i pestki, które z powodzeniem zastąpią tuczące chipsy lub krakersy. Sięgaj więc po nie zawsze wtedy, gdy poczujesz głód!

2. Unikaj rafinowanego cukru

Nie bez powodu dietetycy nazywają cukier „białą śmiercią” – ten słodki proszek przyczynia się do zachorowania na wiele chorób cywilizacyjnych i sprzyja rozwojowi szkodliwych grzybów w organizmie. Wykluczenie cukru z diety nie jest łatwe, ponieważ występuje on w większości gotowych dań. Jeżeli więc chcesz mieć pewność, że wybierasz zdrowe jedzenie, sięgaj po potrawy z najkrótszą liczbą składników i unikaj produktów, w których cukier pojawia się na samym początku listy. Zrezygnuj też ze słodyczy dostępnych w sklepach i cukierniach, a jeśli nabierzesz ochoty na łakocie, zjedz owoce lub upiecz domowe ciasto.

3. Ćwicz trzy razy w tygodniu

Niezależnie od tego, czy wybierzesz aerobik, pływanie lub jeżdżenie na rowerze, pamiętaj o tym, by uprawiać sport trzy razy w tygodniu przez co najmniej godzinę. Regularna dawka ruchu sprawi, że zyskasz lepszą formę i doskonały humor, a jednocześnie twój organizm wzmocni się i będzie mniej podatny na infekcje. Po kilku tygodniach ćwiczeń zobaczysz też pozytywne zmiany w swoim wyglądzie, które zmotywują cię do intensywniejszego wysiłku.

4. Nawadniaj organizm i ogranicz używki

Zdrowe jedzenie nie wystarczy, jeżeli w przerwach pomiędzy posiłkami będziesz pić słodkie, gazowane napoje, które nie gaszą pragnienia, lecz zwiększają poziom cukru w organizmie. Wraz z przejściem na dietę zamień je na wodę mineralną z dodatkiem magnezu i wapnia. Zrezygnuj też z palenia papierosów oraz ogranicz picie kawy i alkoholu.

5. Spędzaj czas na świeżym powietrzu

Chwile spędzone na świeżym powietrzu pomogą Ci się dotlenić oraz uzupełnić braki witaminy D, którą organizm wytwarza pod wpływem słońca. Zamiast więc siedzieć w kawiarni, wyjdź z przyjaciółmi na spacer, posiedź w ogrodzie lub poczytaj książkę w parku. Zdrowe jedzenie, nawadnianie organizmu, częste przebywanie na świeżym powietrzu, regularne uprawianie sportu oraz unikanie cukru, używek i wysoko przetworzonej żywności – to wszystko sprawi, że zyskasz dobrą formę i zachowasz odporność nawet w okresie zachorowań na grypę. A przy tym staniesz się dumnym posiadaczem smukłej sylwetki i zdrowej cery. Nie zwlekaj więc i już teraz zacznij żyć według powyższych zasad.